loading...
آبادان و ایران
حسین صفری بازدید : 349 1389/10/14 نظرات (0)

کاروان تیم ملی با پشت سر گذاشتن 3 بازی شامل 2 پیروزی و یک تساوی از اردوی 10 روزه خود از قطر به ایران بازگشت تا ملی پوشان پس از استراحت 3 روزه و دیدار با خانواده ، صبح 5 شنبه مجددا عازم قطر شده و آماده شرکت در رقابت های جام ملت های آسیا شوند.

عرض یابی شما از برگزاری اردوی 10 روزه تیم ملی در کشور قطر چیست؟

به هر حال لازم بود تیم ملی برای حضور در جام ملت های آسیا یک اردوی چند روزه داشته باشد . ما با بازیکنانی که قرار است در جام ملت ها حضور داشته باشند در کشور میزبان مسابقات ، اردو زدیم و 3 بازی تدارکاتی را انجام دادیم .بازی اول برابر قطر بود که خود به عنوان میزبان مسابقات ، تدارکات بالایی را جهت موفقیت در مسابقات داشته و جالب است بدانید که از 5 بازیکن خارجی در ترکیب اصلی خود بهره می برد .

 به نظر من تیم ملی برابر قطر بازی خوبی انجام نداد که دلیلش خستگی بازیکنان بود. ما در لیگ برتر هر 4 روز یک بازی انجام می دادیم و فشار مسابقات خستگی خود را در بازی با قطر نشان داد. به هر حال توانستیم آن مسابقه را بدون شکست پشت سر بگذاریم و بازی دوم هم برابر تیمی ساده بود.پیروزی پر گل این بازی در روزهایی که تیم تمرینات پر فشاری را انجام داده بود بار روانی خوبی داشت.

 

آنگولا چطور ؟ با تیمی که در جام جهانی مقابل ما بازی کرد چقدر تفاوت داشت ؟

البته من مقابل آنگولا بازی نکرده بودم اما به نظرم این تیم از نظر فیزیکی تیمی خوب بود که برای ضد حملات برنامه داشت.تیم ملی به خوبی آنگولا را کنترل کرد و موقعیت های مناسبی روی این تیم پیاده کرد آنها نیز روی ضد حملات صاحب چند موقعیت شدند . به هر حال برای 3 روز به تهران برگشتیم و تمرینات تعطیل شد تا بچه ها به استراحت بپردازند.

 

در این مقطع، تعطیلی 3 روزه تمرینات ضرورتی داشت؟

با توجه به فشار مسابقات لیگ و انجام 3 بازی دوستانه ظرف 10 روز، نیاز به این استراحت 3 روزه برای ملی پوشان بسیار ضروری به نظر می رسید .

 

افکار عمومی و اهالی فوتبال شانس زیادی را برای قهرمانی تیم ملی در جام ملت های آسیا قائل نیستند . به نظر شما تیم ما با این شرایط خود را مدعی قهرمانی جام ملت های آسیا می داند ؟

تیم ملی از حدود 35 سال قبل موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها نشده است و برای این دوره همه واقف هستیم که تیم ملی با قرعه بسیار سختی مواجه شده است . ما در صورت صعود از گروه خود باید با استرالیا یا کره جنوبی روبرو شویم . در گروه ما نیز سه تیم سرسخت قرار دارند . کره شمالی به تازگی از جام جهانی بازگشته و به مراتب با تجربه تر از گذشته است . عراق قهرمان دوره قبل جام ملت هاست و در این جام نیز یکی از مدعیان قهرمانی خواهد بود. تیم ملی امارات نیز در 3 سال گذشته متفاوت تر از تمام سال های قبل خود بوده و همه اذعان داریم به تیمی قدرتمند تبدیل شده است ولی به نظر من اگر ما سودای قهرمانی داریم باید هر حریفی که مقابلمان قرار می گیرد را شکست دهیم . تیمی که مستحق قهرمانی است در واقع از تمام تیم ها قویتر است و هر حریفی را شکست می دهد . آنچه که در فوتبال ایران دیده ایم مصداق ضرب المثل " یا رومی روم ، یا زنگی زنگ " است. حال باید دید سرنوشت ما در این جام چیست ؟ به شخصه با امیدواری زیادی به آینده نگاه می کنم و تصور موفقیت تیم ملی در جام ملت ها را در ذهن پرورش می دهم.

 

بازی اول ما برابر عراق نقش بسیار مهمی در سرنوشت ما، حداقل برای صعود از گروه ایفا می کند .

بله پیروزی برابر عراق که خود مدعی و مدافع عنوان قهرمانی است به لحاظ روانی تاثیر بسیار مهمی در مسابقات بعدی، چه برای خود ما و چه حریفان خواهد داشت. برای این مسابقه برنامه های زیادی داریم و امیدواریم کارمان را در جام ملت ها با پیروزی آغاز کنیم به خصوص اینکه تمام بازیکنان ایرانی برای بازی با تیم عراق انگیزه های خاص دارند .خوشبختانه در آخرین بازی ما نیز برابر عراق با پیروزی میدان را ترک کرده بودیم .

 

شایعه اختلاف میان برخی بازیکنان با مربیان تیم ملی تا چه حد صحت دارد ؟

بازیکنان با تجربه تیم ملی که همگی حرفه ای هستند و تمام شرایط و فاصله مربی و بازیکن را درک می کنند. موفقیت تیم ملی در جام ملت ها از هر لحاظ به نفع تک تک ماست و مسلما هیچ کس به دنبال خدشه دار کردن آبرو و اعتبار خود نیست . حال اینکه چه کسانی با چه اهدافی آنهم در این روزهای حساس شایعات را می سازند برای خود ما هم سوال است. تیم ملی جو بسیار خوبی دارد و ما با اتکا به همین دوستی و یکدلی امیدوار به کسب موفقیت هستیم .

 

به عنوان یک بازیکن جای چه کسانی را در تیم ملی خالی می بینی ؟

هر کسی تفکرات و سلایق خاص خود را دارد من به عنوان یک بازیکن در خدمت تیم ملی هستم و از هر نظر به خود اجازه نمی دهم پیرامون مسائلی که در حیطه وظایف من نیست اظهار نظر بکنم.

 

چشم بسیاری از اهالی فوتبال به دست های سید مهدی رحمتی و درخشش اوست . خودت بهتر از هر کسی از شرایط جسمانی و روحی خود با خبر هستی در مورد آمادگیت چه توضیحی داری ؟

در 9 بازی گذشته که برای تیم ملی انجام دادم 5 گل خوردم که 3 گل مقابل برزیل و 2 گل برابر کویت بوده است . ضمن آنکه در همان بازی برزیل که 3 گل خوردم به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شدم. در واقع این کارنامه نشان می دهد در 7 بازی از 9 بازی، البته با کمک سایر بازیکنان توانستم دروازه ام را بسته نگه دارم. این کارنامه خود بیانگر آمادگی جسمانیم است و از نظر روحی نیز در بهترین شرایط قرار دارم . امیدوارم در جام ملت ها نیز بتوانم بازیکنی شایسته برای تیم ملی کشورم باشم.

 

حرف آخر

چیزی جز دعای خیر مردم و حمایت اهالی فوتبال از تیم ملی را خواستار نیستم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام.من حسین صفری هستم.علت گذاشتن نام آبادان به خاطر این است که من آبادانی هستم و علت گذاشتن نام ایران این است که در این وبلاگ مطالب فوتبال ایران را برای شما شرح میدهیم.شما هم با نظرات،پیشنهادات،انتقادات خود من را در این امر یاری کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 66
  • بازدید سال : 625
  • بازدید کلی : 33,570